RECENZJE

„Głos to doprawdy niezwykły. Niski i mocny, ekspresyjny, o nieco chropawej, „czarnej” barwie. Szerokim zakresem naturalnych dyspozycji wokalnych Beata Przybytek operuje w sposób różnorodny i przemyślany. Efektem jest jazzowy śpiew najwyższej próby.” Adam Poprawa, „Tygodnik Powszechny”

 

„Rewelacja. Moim skromnym zdaniem od czasów Urszuli Dudziak nie było w Polsce tak wyraziście i ekspresyjnie śpiewającej wokalistki jazzowej. Ponadto styl oraz barwa głosu, jaką prezentuje Beata, tak charakterystyczna dla wokalistek czarnych powoduje, iż wyróżnia się ona (oczywiście pozytywnie) spośród polskich wykonawczyń muzyki jazzowej.”
Andrzej Chojnacki, „Od Przybytek głowa nie boli…”, „Jazz Forum”

 

„Ktoś stwierdził, że od Przybytek głowa nie boli. To mało powiedziane – w głosie Beaty Przybytek naprawdę można się zakochać.(…) Ciepły, czasem lekko zachrypnięty, raz naturalnie czysty, biały, innym razem sprawiający wrażenie stylowo-czarnego. Nigdy jednak zmanierowany! Taki, pokrótce, jest jej głos. Ale i to, zdaje się, mało powiedziane… Bo o Beacie Przybytek nie należy czytać, ją trzeba po prostu usłyszeć. Niezwykły głos musi nas dotknąć  i przeszyć. (…) Beata Przybytek to artystka w pełni dojrzała i spełniona.”

Tomasz Jakub Handzlik, „Gazeta Wyborcza”

 

„Dobrze, że płyta pojawia się właśnie teraz – z początkiem zimy i pierwszych opadów śniegu, długich nocy, które najchętniej spędzałoby się pod kocem z kubkiem czegoś ciepłego pod ręką. Ta płyta dodatkowo was otuli i ukoi zmysły, więc będziecie chcieli spędzić z nią każdy wieczór.”

Katarzyna Paluch, Onet [Magazyn O!Kultura nr 66]

read more: https://kultura.onet.pl/muzyka/gatunki/alternatywa/beata-przybytek-today-girls-dont-cry-recenzja/5csxh4p

 

„Beata Przybytek czerpie, jak widać, z samych dobrych, głównie amerykańskich źródeł, a jakość tych piosenek i ich wykonanie nie ustępuje produkcjom uwielbianych na świecie gwiazd okołojazzowego śpiewania. Lubicie Norah Jones? Kochacie Lizz Wright? Wielbicie Esperanzę Spalding? Jesteście w domu. Przybytek to ta sama liga. ”

Adam Domagała, „Z dżezem lżej”

Read more: https://zdzezemlzej.blogspot.com/2017/12/beata-przybytek-girl-power.html

 

“Wyróżnić jedną piosenkę nie sposób, prawie każda ma zadatki na przebój. (…) Jest tu wszystko, co dziś podoba się słuchaczom za Oceanem i jest nagradzane przez Akademię przyznającą Grammy. Gdyby tak Beata Przybytek wydała swój album w Ameryce, to… kto wie, choć konkurencja tam mordercza. Obowiązkowa pozycja dla każdego słuchacza, idealna na prezent.”
Marek Dusza, magazyn Audio

read more: https://audio.com.pl/muzyka/recenzje/jazz/25001-beata-przybytek-today-girls-don-t-cry

 

„Today Girls Don’t Cry to najlepszy album w karierze Beaty Przybytek. Pozycja przyciągająca piękną muzyką, doskonałymi tekstami (Alicja Maciejowska, Darek Dusza, Andrzej Poniedzielski i Grzegorz Wasowski), cudownym prowadzeniem głosu, grą całego zespołu (w którym na szczególną uwagę zasługują Tomasz Kałwak i Paweł Tomaszewski) i produkcją na światowym poziomie.”

Adam Dobrzyński, Jazz Forum

 

„Jest to płyta tak różnorodna, jak różnorodna jest kobieca natura i wielość jej przeżyć. Głos Beaty Przybytek tylko utwierdza i podkreśla wszystko, co napisałam i odczułam – jest dojrzały, sensualny, miejscami aktorski i przede wszystkim prawdziwy w przekazywaniu emocji.”Paulina Sobczyk, JazzPRESS

read more: http://www.jazzpress.pl/jazzpress/jazzpress0318